Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Amanah Itu Berat

Hadith :

Dari Abdur Rahman bin Samurah r.a katanya:”Rasulullah s.a.w bersabda kepadaku:”Hai Abdur Rahman! Janganlah engkau meminta-minta hendak jadi pembesar negara kerana jika engkau jadi pembesar kerana permintaan, tanggungjawabmu akan besar sekali. Dan jika engkau diangkat tanpa permintaan, engkau akan dibantu orang dalam tugasmu.”

(Muslim)

Kod HTML Cahayafm

Jumaat, 24 Jun 2011

Saya Bukan Terbaik

Assalamualaikum.

Sebagai pengemudi beberapa grup maya juga penulis blog Suara Mualaf Sabah serta orang yang bertanggungjawab terhadap siaran online Cahayafm, saya ingin menjelaskan kepada para pembaca dan pendengar bahawa saya bukanlah antara individu Islam yang mempunyai ilmu dan kelayakan memberi tarbiah dan mengajar kalian tentang Islam, malah jauh sekali dari title seorang ulama ataupun ustaz yang mempunyai sijil taruhan. Saya hanya seorang manusia yang ada jiwa dan fikiran Islam setelah saya tolak keyakinan saya dulu.

Oleh itu, saya mohon saudara2 yang memiliki ilmu serta kelayakan, mari sama2 kita gandingkan kelebihan yang ada pada saudara2 dengan kekurangan2 yang jelas ini agar ia tidak mencacatkan malah bakal sempurna dengan tampungan2 kelebihan yang ada pada saudara2 sekalian. Pemikiran yang ada pada saya hanya sekadar pembakar semangat untuk saya dan kalian agar jiwa2 kita tidak malap dan terus alpa. Tidak lebih dari itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan