Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Amanah Itu Berat

Hadith :

Dari Abdur Rahman bin Samurah r.a katanya:”Rasulullah s.a.w bersabda kepadaku:”Hai Abdur Rahman! Janganlah engkau meminta-minta hendak jadi pembesar negara kerana jika engkau jadi pembesar kerana permintaan, tanggungjawabmu akan besar sekali. Dan jika engkau diangkat tanpa permintaan, engkau akan dibantu orang dalam tugasmu.”

(Muslim)

Kod HTML Cahayafm

Jumaat, 24 Jun 2011

Suara Hati

Segmen Suara Hati. Setakat ke udara beberapa kali, ia belum mencapai target segmen kerana ia masih berada di lingkungan permintaan lagu. Sepatutnya, suara hati yang perlu ada dalam pengisian segmen ini masih tidak kelihatan. Saya cadangkan beberapa perkara mengatasi hal ini:

1. Minta pendengar untuk meluahkan rasa hati mereka dalam waktu yang tidak terhad; sepanjang hari, 24 jam, sebulan lalu, sejenak, atau apa di mana jua ruang waktu. sasaran segmen adalah rasa2 berkisar dunia hati di samping permintaan lagu. Jika tidak, segemen ini tidak lebih dari permintaan lagu.

2. Olahan kata berkenaan lagu perlu diperdalamkan.Bawa lirik lagu ke dunia hati. Jika dapat seolah2 kisah dalam lagu itu adalah kisah pendengar.

3. Gesa pendengar agar mengiringi permintaan lagu mereka dengan iringan kata2 dari hati atau suara hati mereka. Suara hati mereka tidak semestinya berkisar tentang satu2 hal saja bahkan apa saja perkara yang sedang mereka hadapi. Jika terdapat kata2 yang kurang baik, Azizi sebagai deejay segmen bolehlah menggantikan kata2 yang tidak sesuai itu dengan kata2 lain yang lebih baik dan sesuai.

4. Pembuka segmen ini; iklan tentang suara hati disusuli 2 buah lagu berkaitan hati atau suara sebagai pengenalan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan