Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Amanah Itu Berat

Hadith :

Dari Abdur Rahman bin Samurah r.a katanya:”Rasulullah s.a.w bersabda kepadaku:”Hai Abdur Rahman! Janganlah engkau meminta-minta hendak jadi pembesar negara kerana jika engkau jadi pembesar kerana permintaan, tanggungjawabmu akan besar sekali. Dan jika engkau diangkat tanpa permintaan, engkau akan dibantu orang dalam tugasmu.”

(Muslim)

Kod HTML Cahayafm

Jumaat, 29 April 2011

Aktifkan

Mewujudkan fan Cahayafm sangat baik. Namun, jangan kita lupa, halaman utama Cahayafm agar pihak pembaca dan pemerhati melihat kekuatan dan kesatuan tkita berdasarkan jumlah utama di laman ini. Kita juga amat mengharapkan agar halaman2 yang lahir ini benar2 terisi dengan info2 ilmu yang dapat dimanfaatkan bersama oleh para pembaca. Halaman utama Cahayafm kenampakannya tidak aktif dengan pos2 baru. Kalau adapun, amat jarang. Saya bukan tidak mampu menulis malah lebih dari mampu kerana akal fikiran saya sentiasa aktif memikirkan banyak perkara . Namun, kekangan besar saya adalah, saya perlukan editor untuk menambahbaik dan memperbaiki ejaan dalam tulisan2 saya agar lebih mudah dibaca.

Semua tulisan saya perlu menanti masa kosong orang rumah saya. Saya terpaksa menyatakan di sini yang kadangkala saya ‘curi’ masanya untuk ‘editing’ tulisan2 saya. Mari kita fikirkan bersama perkara ini. Pos2 di FB utama Cahayafm amat jarang diposkan dengan tulisan2 sesama kita, tidak kira berbentuk berita semasa, ilmu atau sebagainya. Saya teringin sangat agar FB Cahayafm ini disarati info2 ilmu dari info kita bersiaran, meskipun info tersebut juga sangat kita perlukan.
Marilah sama2 kita fikirkan .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan