Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Amanah Itu Berat

Hadith :

Dari Abdur Rahman bin Samurah r.a katanya:”Rasulullah s.a.w bersabda kepadaku:”Hai Abdur Rahman! Janganlah engkau meminta-minta hendak jadi pembesar negara kerana jika engkau jadi pembesar kerana permintaan, tanggungjawabmu akan besar sekali. Dan jika engkau diangkat tanpa permintaan, engkau akan dibantu orang dalam tugasmu.”

(Muslim)

Kod HTML Cahayafm

Jumaat, 29 April 2011

Segmen

Memandangkan segmen dan jadual bersiaran yang kerapkali kita bincangkan sebelum ini belum disepakati sepenuhnya disebabkan pelbagai kekangan, saya kira pendekatan di bawah boleh kita lakukan tanpa terikat dengan jadual dan masa bersiaran tetapi berterusan;

1. SEGMEN BULANAN DAN MINGGUAN: Semua penyampai boleh ke udara tanpa mengira masa dan hari bersiaran. Contohnya; Sepanjang minggu, segmen sejarah Islam dibincang di samping iringan lagu2 bersesuaian. Para pendengar digalakkan mengambil bahagian dengan membuat pos berbentuk puisi, madah, gurindam atau kata2 hikmah namun masih berkait dengan topik atau tema perbincangan. Tema mungkin akan berubah setiap minggu atau 2 minggu sekali mengikut kesesuaian.

2. SEGMEN PERMINTAAN LAGU: Segmen ini antara tumpuan para pendengar. Semasa mengendalikan segmen ini, senantiasalah kita war-warkan kepada pendengar agar menyertakan sekali kata2 hikmah di samping ucapan yang mereka kirimkan. Dengan syarat ini, mereka secara tidak langsung akan menyumbang idea dan cetusan fikiran untuk dikongsikan bersama dan tidak hanya setakat menjadi pendengar semata2.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan